FAQ – vanlige spørsmål

Når er innsjekk og utsjekk?

Innsjekk: kl:1400 Utsjekk kl:1300.

 

Hvor kan jeg finne inngangskode til dusj og toalett?

Du finner inngangskoden til dusj og toalett ved å gå inn på din booking på havneweb. Trykk «sjekk inn» for å få inngangskoden på SMS.

 

Hva er en forhåndsbookbar plass?

En forhåndsbookbar plass er en båtplass som kan reserveres før du ankommer gjestehavna på havneweb.no. Dette gjelder plassene K01-K23 (Kokeriet, Pir4 og La Scala) og H01-H31 (Hesteskoen).

 

Hva er en drop-in plass?

En drop-in plass er en båtplass som kun kan bookes ved ankomst til gjestehavnen hvis det er ledig plass. Det er altså ikke mulig å forhåndsbestille disse plassene. Dette gjelder plassene K24, K25, K26 og K28.

 

Kan jeg ligge på en forhåndsbookbar plass?

Ja, du kan ligge på en forhåndsbookbar plass hvis du har bestilt denne plassen på https://app.havneweb.no/gjestehavn/176

 

Hva gjør jeg hvis jeg ligger på en for liten plass og båten min er for bred?

Du er selv ansvarlig for å sjekke bredden på båtplassen du bestiller. Hvis båten din er bredere enn plassen du har booket, må du enten flytte deg til en annen plass som er ledig eller betale for den ekstra plassen som båten din tar hvis det er ledig. Smaleste plassen vi har er 250 cm og bredeste 500cm. Dere må selv regne med ekstra plass for fendere på siden.

 

Hvor brede er plassene?

Bredden på båtplassene varierer, men du finner informasjon om størrelsen på hver enkelt plass når du bestiller på havneweb.no.

 

Hvor finner jeg servicebygg?

For båtplasser ved Kokeriet, Pir4 og La Scala er servicebygget på baksiden av Kokeriet og Bryggecafeen. For Hesteskoen har Sandefjord kommune bygget servicebygg som kan benyttes. Ved spørsmål gjeldende servicebygg ved hesteskoen, vennligst kontakt kommunen.

 

Jeg får ikke til booking på havneweb.no. Hva gjør jeg?

Hvis du opplever problemer med å booke båtplass på havneweb.no, kan du kontakte Bryggecafeen for hjelp. De kan nås fra 1. mai- 1. september, og deres telefonnummer er 94181037.

 

Hva gjør jeg hvis jeg ankommer senere enn kl. 14:00?

Båtplass som ikke er sjekket inn, eller meldt senere ankomst, vil automatisk bli avbestilt og fristilt for ny leietaker etter kl.18:00. Det er kun avbestilling før kl.14:00 som gir refusjon.

 

Hvis du har noen spørsmål eller trenger hjelp, kan du kontakte Bryggecafeen/havneverten på telefonnummeret 94181037.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til Sandefjord Gjestehavn!

Havnevesenet tar over Gjestehavnen fra 1. september til 30 april.

Dere kan kontakte Sandefjord Havnevesen på telefon 33 41 64 38